Nový Ford Mustang: Nabídka, která se neodmítá

Automobilka vzešlá z náruče Henryho Forda nyní vsází spíše na mrštnost než na mohutnost. Prioritou už není zajet co nejrychleji rovnou čtvrt míli nebo vyhrát závod od semaforu k semaforu, teď se hraje na tzv. lap time – tedy rychlost zajetou na okruhu. Jak velká konkurenční výhoda to je oproti ostatním, si popíšeme na následujících řádcích.
bílý mustang
Ford mustang prošel v posledních letech výrazným faceliftem, který se týká převážně přední masky a zadních světel. Klasické kruhové přední lampy vyměnil již v roce 2015 s příchodem 6. generace, ovšem poslední design zachází ještě dál a dodává celkovému vzezření na dravosti. A protože jsem měl tu čest se s novým modelem svézt, mohu říci, že zeštíhlovací kůra onomu plnokrevníkovi velice prospěla.
Testovací model měl nejvyšší výbavu a osazen byl nejsilnějším motorem v nabídce Coyotte 5.0 L V8. Když sedíte vepředu, cítíte se jako za kormidlem velké luxusní jachty – naprosto dominantní vašemu výhledu je enormně dlouhá kapota, jejíž objemový vjem vám dává pocit, že pod ní se skrývá opravdu něco velkého.
Interiér působí sportovním dojmem. Sedačky jsou v poloze téměř ležmo, jako tomu bývá zvykem u supersportů. Nevýhodou jsou ovšem ty zadní. Jsem menšího vzrůstu, měřím 170 cm a stejně jsem se dozadu skoro nevešel. Protože auto nemá druhý pár dveří a střecha se poměrně brzo snižuje, cítil jsem se vzadu poněkud klaustrofobicky.
červený mustang gt
Avšak o pasažéry vzadu nikdy ani nešlo. Nejdůležitější místo je to za volantem. Hned po nastartování se ozve hluboký bublavý osmiválec odhodlaný servat veškerý asfalt ze silnice. Odezva na plyn je okamžitá a když je sešlápnutý až na podlahu, ocitnete se v naprosto jiné dimenzi. Se zrychlením 0-100km/h za 4 vteřiny vás přírodních 460 koní vymrští kupředu s takovým odhodláním, že už nikdy nesednete do jiného automobilu.
A proč je tedy tento hřebec nabídka, která se neodmítá? Tato srdcovka na čtyřech kolech se dá sehnat od pouhých 1,3 milionu korun, a to z ní dělá nejlevnější sportovní vůz ve své kategorii. Bezkonkurenčně.

Kdo maže, ten jede

Možná si říkáte, kam se vlastně bude náš dnešní článek ubírat. Na všechno potřebné se dnes dozvíte odpověď. Vše ale popořadě.
Jestliže patříte mezi ty, kteří nejsou z oboru, pak vám asi pojem zvaný molykote nebude nic moc říkat. Nebuďte z toho ale nijak zklamaní, jelikož rozhodně nejste jediní. V našem dnešním článku se vydáme na výpravu za tímto pojmem.
volant mercedesu
Na samotném začátku se jednalo o neznámou rudu, která byla objevena dílem štěstěny a to již v roce 1744. Známý Johann Alexander Cramer o ní napsal ve svých publikacích mnoho zajímavých řádků, které určitě stojí za přečtení.
V jeho stopách se rozhodl kráčet Carl Wilhelm Scheele, který popsat objev molybdenitu, který dokázal přeměnit bílý prášek pomocí ohřívání. Pár let na to se podařilo švédskému chemikovi úspěšně tento kov separovat a pojmenovat molybden.
V tehdejší době se jednalo o velké objevy, protože se tyto látky vyskytovaly jedině v přírodní podobě a až téměř o 100 let později se dal získat v mnohem větším a zajímavějším množství. Nejprve se tato ruda používala jako náhrada wolframu ke zpevňování oceli. Pracovalo se ale nadále na zlepšování a možnostech využití. Na této práci se podílela spousta vědců a konstruktérů, kteří se dostali až k dnešnímu využití.
Největším boom nastal v Americe roku 1948, kdy pronikl do světa maziv molykote. Zázračné účinky pomáhaly tam, kde běžné přípravky selhávaly. Dokázal odolat extrémní zátěži, snášet nejen vysoké ale i nízké teploty apod. Jednalo se o velký zázrak v průmyslovém odvětví. Mazací schopnost byla nabízena i ve vysoce prašném prostředí.
sportovní bmw
První výrobky se na trh dostaly v podobě prášku, který byl určen pro ložiska plastová, sintrovaná a mechanizmy uzávěrek ve fotoaparátech. Později byly na trh uvedeny plasty pro horké závity šroubů, tlakové fitinky a ložiska, která se využívala v pecích. Kromě toho zde byl ještě i tuk pro vysoce zatěžovaná ložiska nebo pojivo, které bylo určeno pro letadla.
Obchodní úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat a tato značka nejenže rostla již dříve, ale roste i dnes.

10 nejprodávanějších aut v ČR


1. Škoda Octavia
Za rok 2017 se těchto automobilů prodalo 27.051 kusů, což ve výsledku znamená, že každé desáté prodané auto bylo právě toto. Celkově se tento vůz stal za minulý rok třetím nejprodávanějším autem v celé Evropě.
 
2. Škoda Fabia
Na druhé příčce se usadila Škoda Fabia, kterých se za loňský rok prodalo 21.260 kusů. Tento vůz se začal vyrábět roku 1999 a do dnešní doby byly představeny již tři generace tohoto vozu.
staré vozy 
3. Škoda Rapid
I na třetí příčce žebříčku nejprodávanějších aut se usadil vůz značky Škoda a to konkrétně Škoda Rapid a to v obou karosářských verzích. O vůz, který se vyrábí od roku 2012, projevilo minulý rok zájem 12.407 zákazníků.
 
4. Škoda Superb
Čtvrtou příčku obsadil vůz Škoda Superb, kterých se prodalo 8737 kusů. Tento vůz se vyrábí již od roku 2001 a stejně jako u Škody Fabie byly představeny již ti generace.
 
5. Hyundai i30
Až na páté příčce se usadilo auto jiné než značky Škoda a to Hyundai i30. Prodejní bilance tohoto vozu byla za minulý rok 7441 kusů. Vyrábí se od roku 2007 a v létě roku 2017 přišli na trh i ve variantě kombi.
trabant ve vodě
 
Nejprodávanější vozy v kategoriích:
 
Kategorie miniaut: Škoda Citigo
Vůz vyráběný od roku 2011 Škoda Citigo, získal prvenství v této kategorii 2953 prodanými kusy. Tento vůz se vyrábí na Slovensku a na rok 2019 je plánována jeho elektrická verze.
 
 
Kategorie luxusních vozů: BMW 7
Vůz vyráběný již od roku 1977, se stal nejprodávanějším luxusním vozem za rok 2017. Bylo zaregistrováno 202 kusů.
 
Kategorie kupé: BMW 4 Coupé
V kategorii kupé byl nejprodávanější vůz bavorské automobilky BMW a to konkrétně jejich čtvrtá řada. Tento vůz o dosahující maximální rychlosti 250 km/h, byl prodán v počtu 523 kusů.
 
Kategorie kabriolet: BMW 4 Cabrio
Podobně jako v předchozí kategorii, vyhrává i zde automobil značky BMW se svojí čtvrtou řadou, ale tentokrát ve verzi kabrioletu.
 
Kategorie pick-up: Ford Ranger
Pokud jste si loni koupili pick-up, tak to byl s největší pravděpodobností právě Ford Ranger, který se stal vítězem v této kategorii.

Lamborghini Huracán Performante aneb luxus roku 2018

Italská automobilka, která je světově známým výrobcem vysoce výkonnostních a supersportovních automobilů. Aktuálně je zároveň dceřinou společností Audi. Společnost Lamborghini byla založena roku 1962 a to panem Ferruccio Lamborghini. Nicméně pro úspěšnou automobilovou společnost navrhují automobily stále věhlasní designéři i návrhářské firmy.

 zelené Lamborgini

Nejluxusnější automobil roku 2018

 

Aktuální verze vozu Lamborghini Huracán Performante je opravdu jen pro velmi majetné, neboť cena přesahuje pěti miliónovou částku. Nicméně se jedná o automobil, o kterém sní nejen takřka každý malý kluk. Sporťák, který si však může dopřát zejména boháč a snob. Automobil, jenž je závodním speciálem získající drsnějšího vzhledu.

 

Lamborghini coby v modelu Huracán Performante je na trhu od loňského roku. Může se pochlubit atmosférickým desetiválcem pod kapotou. Údaj ohledně více jak šest set koní pod kapotou hovoří v rámci rychlosti za vše. Maximální rychlost je tak přes tři sta dvacet kilometrů v hodině. Samozřejmostí je zrychlení supersporťáku z nuly na sto a to za necelé tři vteřiny.

 luxus v podobě Lamborgini

Luxus i v podobě aerodynamiky

 

Lamborghini Huracán Performante disponuje masivním zadním křídlem. Rovněž se chlubí zcela novou nainstalovanou technologií ALA, jedná se o velmi chytrý aerodynamický systém. Ocenitelný je především v zatáčkách, kdy směřuje klapky i vzduchové kanály kompletně po autě tak, aby automobil měl dostatečný přítlak a to na všechna čtyři kola. V případě potřeby vyšší rychlosti na rovině, je zapotřebí nižší přítlak, takže se kanály zcela otevřou a je tak dodáno více vzduchu pod křídlo.

 

Lamborghini Huracán Performante má nové nastavení podvozku, disponuje nižší hmotností a především výkonnější jednotkou. Jedná se tak o odlehčenou a zároveň posílenou verzi modelu Huracán nesoucí přídomek Performante.

 italská vlajka

Jízdní režimy a jejich systém

 

Jsou tři reálné polohy nastavení a to silniční Strada, prostřední Sport a okruhová Corsa. O kontakt s asfaltem se postará dvaceti palcová kola obutá do pneumatik značky Pirello P Zero Corsa. Za nimi se pak ukrývají karbon-keramické kotouče.

 

Hmotnost automobilu u Lamborghini Huracán Performante byla snížena na jeden tisíc a tři sta kilogramů. Vše je směrováno okolo aktivních klapek. Na automobilu je mnoho dílů, které jsou z leštěného i matného karbonu. Nemůže chybět nezbytná italská trikolora na boku vozidla.

 

V interiéru vozidla se nachází mnoho kovaných kompozic. V případě skořepin se jedná o čalounění alacantarou.