Jak je to s předností zprava


Při jízdě autem musíme dodržovat mnoho nejrůznějších pravidel. Ta jsou dána zákonem, a valnou většinu z nás naučí v autoškole, i když některá známe již od rodičů, když nás vozili v autě. A jedním z těch, které jsou v podstatě nejznámější, je i takzvané pravidlo pravé ruky. To je poněkud specifické pro naši republiku, ovšem je poměrně běžné a jasné. V podstatě znamená to, že když jsme na křižovatce, dáváme přednost autu, které se blíží zprava po naší ruce. Samozřejmě při tom bereme v úvahu i jeho rychlost a vzdálenost od křižovatky, ovšem obecně platí, že na křižovatce má zkrátka přednost.

auto po bouračce

Je to jednoduché pravidlo, které značně usnadňuje provoz. Ovšem jako u všech pravidel, i zde existují výjimky, které je nutné brát v úvahu. Tou první jsou samozřejmě křižovatky řízené semaforem. Zde se musíme řídit světelnou signalizací, bez ohledu na to, jaká je naše konkrétní pozice a zda se po naší pravé straně někdo nenachází. Je to jedním ze základních věcí, neboť semafor je nadřazen ostatním pravidlům silničního provozu, včetně pravidla pravé ruky. Ovšem jsou i jiné situace, ve kterých přednost zprava neplatí. Tou je, pokud je na křižovatce značkou vyznačena hlavní a vedlejší silnice.

řidičský průkaz v kapse

V takových případech má přednost auto jedoucí po hlavní silnici, ať už přijíždí zleva nebo zprava. Je proto nutné si vždy pečlivě všímat, zda jsme na hlavní či na vedlejší silnici, a podle toho se řídit. Je tedy jasné, že situace není tak jednoduchá ani v tomto případě zdánlivě velmi jasného pravidla. Je tedy nutné si vědět, jaká je jeho platnost a jaké jsou výjimky. Jen tak si zajistíme, že naše jízda bude bezpečná jak pro nás, tak i pro ostatní účastníky silničního provozu. A, je potřeba říci, to je to, co by pro nás mělo být nejdůležitější. Jakkoliv si to neuvědomujeme, auto je mnohatunové monstrum, a jako k takovému je k němu nutné přistupovat.

Nádherné auto


V dneÅ¡ní dobÄ› lidé využívají automobil nejenom k rekreaÄním úÄelům, ale také k jízdÄ› k práci anebo do Å¡koly. Je toho opravdu hodnÄ›. Já bych se nyní chtÄ›la vÄ›novat hlavnÄ› tomu, kdy lidé využívají automobil hlavnÄ› k rekreaÄním úÄelům. Já si také vzpomínám, jak jsme kdysi s partnerem automobilem jezdili do Itálie a také do Rakouska a také na Slovensko. Opravdu hodnÄ› nás to bavilo. Vždycky mÄ› nejvíce bavilo, když jsme se po cestÄ› mohli stravovat k různým benzinovým stanicím, kde jsem si vždycky dávala kávu a kde partner vždycky tankoval. Tohle byla taková moje oblíbená zajímaví hra, protože tohle je nás spojovalo, a navíc jsme se takhle setkali.

Kdo by si nepřál velké auto?

Já jsem prodávala na benzinové pumpÄ› a partner tam chodil tankovat. Ani to netrvalo dlouho a dali jsme se do Å™eÄi a potom pÅ™elétla jiskra. A s nás se stal pár, bylo to krásné, a protože jsme oba dva milovali auta a také jízdu automobilem a cestování, takže nás toho spojovalo opravdu hodnÄ›. Najednou, když jsme potom byli na dovolené na Slovensku, tak se nám tam stala nehoda. Partnerovi tam prostÄ› nÄ›kdo propíchal gumy. Bylo to pÅ™ed hotelem, kde jsme byli ubytovaní a podle toho, jak to vÅ¡echno vypadalo, tak to se zdálo, že to nÄ›kdo udÄ›lal schválnÄ›. Vypadalo to jako díry nožem a bylo to v boku pneumatiky.

Křižovatky jsou někdy hrozné.

Tady nebylo o Äem polemizovat a pochybovat, protože tohle udÄ›lal nÄ›kdo schválnÄ›, asi nÄ›jací výrostci si z toho udÄ›lali srandu, tak se jim to moc líbilo. Jenomže nám s partnerem to stálo Äas navíc a také finance navíc. Od té doby si už dáváme opravdu pozor, kde parkujeme a nejradÄ›ji náš automobil parkujeme tam, kde jsou kamery a kde také hlídané parkoviÅ¡tÄ›. A vám také doporuÄuji, parkujte svůj automobil opravdu tam, kde víte, že jde to nejvíce bezpeÄné, protože potom můžete pÅ™ijít také k autu, které bude poniÄené a bude mít propíchnuté gumy. 

Ekologická doprava

Na malé a střední vzdálenosti je možné se přepravovat třeba i pěšky, pokud vám k tomu stačí fyzička a máte i dostatek času. V případě, že zase nejste kdovíjak trénovaní a ani toho času nemáte mnoho nazbyt, musíte využít dopravní prostředky. Většina lidí jezdí vlastním autem, případně využívá MHD. Jde to ale samozřejmě i jinak.
technologie kol

Pokud patříte mezi ekologicky smýšlející občany, můžete využít možností moderních elektrokol. Na rozdíl od standardní bicyklů mají výhodu v tom, že není nutné pro delší jízdu být kdovíjak zkušený cyklista. Stačí jen jednou za čas pořádně šlápnout do pedálů.

Různé druhy

V případě, že se v tomto oboru příliš neorientujete, tak vězte, že elektrokol je celá řada druhů. Neexistují pouze klasická kola, ale pořídit si domů můžete i závodní, horská, městská nebo turistická. Každé kolo má trochu jinou úpravu a hodí se k jízdě v jiném terénu.
horské kolo v lese
Už z názvu je patrné, že některá jsou vhodná do městských ulic, jiná využijete spíše při jízdě v kopcích a při zdolávání různorodých překážek. Všechny typy se běžně prodávají jak v mužské, tak i ženské verzi. Samozřejmostí jsou i dětské modely. Pokud tedy budete chtít, můžete se tímto způsobem přepravovat celá rodina.
Vyšší cena
Někoho by možná mohla odradit trochu vyšší cena. Základní typy elektrokol se totiž začínají prodávat od dvaceti tisíc korun, což není zrovna málo, a ne každý na to tedy má. Je však potřeba zdůraznit, že jde opravdu o základní modely, které rozhodně nepatří mezi skvosty a nedisponují tak dobrými jízdními vlastnostmi jako dražší elektrokola.
jízda na kole

Stejně jako v jiných případech, i zde je tedy lepší pustit o nějaký ten chlup navíc a koupit si bicykl na elektrický pohon alespoň za třicet či spíše za čtyřicet tisíc. Za tyto peníze už můžete mít relativně dobré ojeté auto, ale to rozhodně nebude obdařeno ekologickým pohonem a určitě se s ním nebudete moci dostat všude.

Americké chladničky byly původně vyvíjeny pro klimatické podmínky v USA

Vícečlenné rodiny budou zajímat modely, které poskytují dostatečně velký prostor pro uskladnění většiny zakoupených potravin, tedy pokud se nerozhodnou bydlet odděleně (např. ve dvougeneračním domě), a budou-li si pořizovat několik menších chladniček.
Volba jednoho kusu velké lednice pro vícečlenné rodiny však představuje několik výhod: Úsporu elektrické energie a vše je dostupné na jednom místě. Ideální volbou jsou tzv. americké lednice, neboli chladničky „Side by Side“.
kuchyň z třešňového dřeva

Mrazící a chladicí box v jedné skříni

Jsou to skutečně obří modely, velice prostorné, což je patrné už na první pohled. Americká chladnička se dělí na dvě části, každá je se samostatnými dveřmi. Levá část slouží jako mrazák, pravá jako chladnička. Přitom se prostory mrazící i chladicí dále dělí na dílčí teplotní zóny. Americké lednice byly původně konstruovány pro účely amerických domácností, tedy v oblastech, kde je výrazně teplejší klima. Z tohoto důvodu je součástí vybavení i box pro chladnou vodu (voda se do chladničky dá napojit z vodovodního řadu) a v pravé části chladničky se nachází menší otevíratelná dvířka pro chladné nápoje. V amerických domácnostech se lidé častěji v průběhu roku chladí nápoji z ledničky a i několikrát za hodinu kvůli tomu musí otevřít celou lednici, tím ovšem do ní proniká zbytečně moc tepla.
potraviny v lednici

Je libo vychlazený nápoj nebo kostku ledu?

Americké chladničky jsou standardně vybaveny funkcí automatického odmrazování a beznámrazovým systémem. Běžné jsou i elektronické spínací okruhy pro rychlé zamrazení potravin. K volbě požadované teploty slouží display, panelem s ovládacími tlačítky snadno a rychle vyrobíte čerstvou vychlazenou vodu a několik kostek ledu. Lidé, kteří často pijí kávu nebo čaj a potřebují je rychleji zchladit, aby se daly pít ihned, rychle připravenou kostku ledu ocení. Největší výhodou amerických chladniček je ovšem pochopitelně jejich velikost. Taková lednice pojme potraviny bez problémů i pro pětičlennou domácnost.