Automobilka vzešlá z náruče Henryho Forda nyní vsází spíše na mrštnost než na mohutnost. Prioritou už není zajet co nejrychleji rovnou čtvrt míli nebo vyhrát závod od semaforu k semaforu, teď se hraje na tzv. lap time – tedy rychlost zajetou na okruhu. Jak velká konkurenční výhoda to je oproti ostatním, si popíšeme na následujících řádcích.
Ford mustang prošel v posledních letech výrazným faceliftem, který se týká převážně přední masky a zadních světel. Klasické kruhové přední lampy vyměnil již v roce 2015 s příchodem 6. generace, ovšem poslední design zachází ještě dál a dodává celkovému vzezření na dravosti. A protože jsem měl tu čest se s novým modelem svézt, mohu říci, že zeštíhlovací kůra onomu plnokrevníkovi velice prospěla.
Testovací model měl nejvyšší výbavu a osazen byl nejsilnějším motorem v nabídce Coyotte 5.0 L V8. Když sedíte vepředu, cítíte se jako za kormidlem velké luxusní jachty – naprosto dominantní vašemu výhledu je enormně dlouhá kapota, jejíž objemový vjem vám dává pocit, že pod ní se skrývá opravdu něco velkého.
Interiér působí sportovním dojmem. Sedačky jsou v poloze téměř ležmo, jako tomu bývá zvykem u supersportů. Nevýhodou jsou ovšem ty zadní. Jsem menšího vzrůstu, měřím 170 cm a stejně jsem se dozadu skoro nevešel. Protože auto nemá druhý pár dveří a střecha se poměrně brzo snižuje, cítil jsem se vzadu poněkud klaustrofobicky.
Avšak o pasažéry vzadu nikdy ani nešlo. Nejdůležitější místo je to za volantem. Hned po nastartování se ozve hluboký bublavý osmiválec odhodlaný servat veškerý asfalt ze silnice. Odezva na plyn je okamžitá a když je sešlápnutý až na podlahu, ocitnete se v naprosto jiné dimenzi. Se zrychlením 0-100km/h za 4 vteřiny vás přírodních 460 koní vymrští kupředu s takovým odhodláním, že už nikdy nesednete do jiného automobilu.
A proč je tedy tento hřebec nabídka, která se neodmítá? Tato srdcovka na čtyřech kolech se dá sehnat od pouhých 1,3 milionu korun, a to z ní dělá nejlevnější sportovní vůz ve své kategorii. Bezkonkurenčně.